FANDOM

Quot (Quote, Kłot, Wielki Q) - jedyny prawdziwy Bóg, który stworzył wszechświat i wszystko, co się w nim znajduje. Ma nieskończoną moc i niepodzielnie rządzi wszechświatem. Jest czczony przez Radę Magów Puna(RMP).

Awatary QuotaEdytuj

Quot ma dziesięć wcieleń, czyli postaci, pod którymi ukazuje się istotom żywym. Są one nazywane awatarami.

  1. Quote - bezcielesna, duchowa postać Quota. Jest jego naturalną postacią, ale mimo tego jest uznawana za awatar.
  2. Tux - wygląda jak wielki pingwin, który emanuje jasnobłękitną energią. Często ukazuje się, trzymając pomaranczowo-czerwony dysk z dziurą pośrodku i trzema lewitującymi kulkami. Jest patronem systemów Linux.
  3. Pustynny Aligator - wygląda jak brązowo-zielony aligator w turbanie, wyłaniajacy się z piasków.
  4. Bronek Komorowski - Quote przybiera wygląd Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego.
  5. Kaczyński - awatar ten to niski człowieczek. Wskutek błędu doszło do zdublowania, ale jedna z kopii została usunięta przez Quota.
  6. Sweetaśna Salamandra Piekielna - Quot przybiera postać czerwonej, płonącej jasnorushoffym ogniem salamandry.
  7. Żywiołak Żywiołów - jest kulą energii, która może przybierać postacie z różnych żywiołów.
  8. Serowa Bułeczka - ogromna, serowa bułka, mówiąca ciepłym, serowym basem, który wydobywa się jakby z nieba.
  9. Głośnik Boskiego Głosu - duży głośnik w kolorze Black, mówiący ciepłym, serowym basem(ponieważ prawdziwy głos Quota jest niemożliwy do pojęcia przez śmiertelników). Zdarza się, że zwykłe głośniki zostają opętane, wtedy najczęściej Quot przemawia w języku rosyjskim.
  10. Dziesiąty awatar znany jest tylko przez Arcykapłana Quota.

Kult Quota w przeszłościEdytuj

Obecnie Quot jest czczony przez Radę Magów Puna, jednak jego kult był praktykowany już wiele wieków wcześniej.

Czasy prehistoryczneEdytuj

W czasach prehistorycznych Quot był czczony przez większość populacji ludzi, Pajonków, Kszomszczy i Gibonów.

OkenomiaEdytuj

Quotyzm w Okenomii był religią państwową. Pośrednikiem między Okenomczykami, a Quotem był Arcykapłan, który miał do pomocy licznych Kapłanów. W Inachei, stolicy Okenomii, znajdowała się największa i najwspanialsza świątynia Quota w dziejach. Były w niej codziennie odprawiane Msze Quota, którym przewodniczył sam Arcykapłan.

Kult Quota po upadku OkenomiiEdytuj

Niedługo po tym, jak Królestwo Okenomii upadło, kult Quota zanikł. Prorocy, zesłani przez Wielkiego Q przez tysiące lat próbowali bezskutecznie przywrócić wiarę w Quota. Niestety, ich próby były albo bezskuteczne, albo krótkotrwałe(ludzie zwykle zapominali o wierze niedługo po śmierci proroka).

Kult Quota obecnieEdytuj

Po upadku Okenomii wiara w Quota zanikła, a Prorocy bezskutecznie próbowali ją przywrócić. Dopiero 21 lutego, roku 2010, powstała Rada Magów Puna(RMP). Przywróciła ona kult Quota, opierając go na tradycjach Okenomskich. Powołany został nowy Arcykapłan - Nelgor, który, podobnie jak w czasach starożytnych, może wyświęcać nowych Kapłanów.

Quotyzm jest religią i głównym obszarem działalności RMP.

RMP prowadzi poszukiwania Objawionej Księgi Quota - najważniejszej księgi Quotyzmu, zbioru starożytnych kronik, wspomnień Proroków i zapisów słów Quocich. Do tej pory udało się odnaleźć jedynie fragmenty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki